måndag 31 augusti 2009

September kommer! Portfölj Augusti +21 %


New Wave, varför köpte jag dem? Jag har en negativ feeling för detta köp även om det finns många goda anledningar.
Magen säger sälj, men logiken säger behåll. JAg ger dem max 14 dagar, har inget av vikt hänt trycker jag på säljknappen.
Pa Resources står still....Men de väldigt goda utvecklingsmöjligheterna gör att jag behåller dem ett tag till.
Hoppas på en snabb vändning där och att kursen stiger ett par kr....det vore skönt med lite marginal neråt.
BioGaia har fallit ett par dagar nu igen, men de är fortfarande en vinstmaskin för mig. Kursen ligger på ett stadigt plus och jag tror att hösten med den förkylningssäsong som föreligger kommer att verka gynsamt på bolagets vinst och därmed också aktiekurs.
Aerocrinetåget drar vidare uppåt, I fredags var jag ack så nära att sälja och hämta hem vinsten.
Jag får dock vara glad att jag inte gjorde det för i dag ligger dem på vinnarlistan IGEN!
39 % på lite drygt en vecka... sånt är lätt att leva med.
Det som jag mest funderar på nu är om det kommer en svart september eller ej.
Skall man stå utanför denna statistiskt sett skitdåliga börsmånad?
Kanske, kanske inte.
Troligt är att jag säljer av en del av portföljen, bara för att minska risken en aning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar