onsdag 26 augusti 2009

Kolikbarn och aktieinvesteringar, hur hänger det ihop?

Biogaia sysslar med probiotiska droppar. Probiotika är levande nyttiga bakterier som är bra för hälsan. Genom att balansera bakteriefloran i magtarmkanalen kan probiotika ha hälsofrämjande effekter på maghälsan och på immunförsvaret.....

Biogaia tillverkar blandannat en medicin som stillar magen hos kolikbarn. Eftersom jag har en son som hade kolik i 1,5 år så ser jag det som en säker investering, att köpa vilket bolag som helst som sysslar med att bota kolik.
Föräldrar till kolikbarn är nämligen okänsliga för pris. Man köper vad som helst till vilket pris som helst till sist, bara för chansen att barnet skall få må bättre och inte behäva vrida sig i plågor och skrika sig hes.

Jag att det är i högsta grad sympatiskt att någon bryr sig om denna marknad.
Därför införskaffade jag ett antal aktier i Biogaia för ett tag sen. Tänker behålla dem en längre period, men hur långt det blir, det får framtiden utvisa. Jag har en plan.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar