torsdag 27 augusti 2009

Räntespöket kommer , eller inte?

Min fikakompis vevar ränteflaggan igen.....den flagga som lurade min andra kollega att binda ett stort lån i december i fjol på ca 5.8 %. Oboy vad han har ångrat sig under våren.
Framför allt när jag påminde honom om att min rörliga låg på 1,7 i maj och att räntan sänkts ytterligare sen dess.

Jag tror att den gode Ulf har fel även denna gång, fast jag såg en namne på avanzas forum som också hotade med tvåsiffrigt. Är det en gemensam nämnare för de som heter ULF att räntor skall vara höga, låneräntor vill säga?

Men min stora mun kommer väl att täppas igen så småningom eftersom min filosofi är att allt som går att ha rörligt skall vara rörligt. El, lån, lön efter prestation, ja allt som motiverar en person eller bank eller elbolag att anstränga sig lite extra.
Så länge man har råd vill säga. För att leva på marginalen är ine ett alternativ när man väljer rörligt. Då kan det sluta illa.
Men har man ett utrymme man känner sig bekväm med så är man en given vinnare i det långa loppet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar