torsdag 27 augusti 2009

Aerocrine + Astma =sant


För ett par dagar sedan så investerade jag i Aerocrine. Idag har de hamnat på vinnarlistan +19 % när jag skriver detta.
Råröta kallar man det.
Jag hade läst in mig lite på bolaget och tyckte att det såg ut som fina framtidsutsikter.
Dessutom så är astma inte skoj. Den som har det måste anpassa sig och göra de tester som krävs.
Astmatiker anpassar sig för att de är tvugna att göra det.
Nu har ett amerikanskt försäkringsbolag skrivit in produkten i sitt försäkringsvillkor, som ett av två märken som näms.
Detta ger garanterat goda framtidsutsikter.
Jag tänker behålla Aerocrine ett tag framöver, fast jag redan gjort en hyfsad vinst på dem.
Tror det är tokigt att kliva av nu, innan man sett vad amerikanska marknaden har att ge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar