tisdag 25 augusti 2009

Sålda aktier idag, SSAB, Swedbank

Jag har Avanza för snabb access till min aktiedepå. Perfekt tillgänglighet varhelst jag har tillgång till en dator. Det ger ibland förutsättningar för snabba smarta drag, men också till oövertänkta snabba aktioner.

Idag har jag sålt bort majoriteten av Swedbankaktierna. Smart eller dumt? Det får framtiden utvisa. Kände bara att jag gjort en så pass fin vinst att jag var nöjd. 46% brutto är helt ok.
Osäkerheten med nyemmisionen gör att jag valde att hoppa av tåget. Mina preferens aktier sen förra emissionen finns dock kvar. Jag har tokigt nog bommat att konvertera dem till "vanliga".
En fikakollega på jobbet har nämligen gjort det med sina......

Samma visa med SSAB, de fick också stryka på foten. Resultatet där var också positivt, men betydligt lägre 8,7 %.
Anledningen till detta är att de har stått och stampat ett bra tag. Kände att det var dags för lite snabba "klipp", får väl se hur det går med den saken.

Resultatet var iallfall helt ok i sin helhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar