torsdag 17 september 2009

Swedbank

Jag valde att kliva ur Swedbank för ett tag sen, osäker på vilken väg kursen skulle ta och för att hämta hem en riktigt hyfsad vinst procentuellt sett.

Ända sen dess har jag önskat att kursen skulle droppa rejält för att köpa in mig på lägre nivåer.

Iochmed gårdagens justering av kursen med tanke på det ökade antalet aktier och att marknaden verkar gilla händelseförloppet så valde jag igår att kliva på tåget igen. Jag fegade ur och köpte bara 60% av det antal som jag ursprungligen tänkt. Ibland är det skönt att vara försiktig.

Det verkar vara ett bra köp för på morgonen så stiger kursen och pengarna jobbar på uppåt en bit i taget.

Avanza lanserar ny aktie på heta listan. Betson.

Får se hur det blir med det. Kanske köper jag, får fundera lite på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar