torsdag 10 september 2009

Bankens blåsning misslyckad.

 

Eller blåsning och blåsning, de hade inte registrerat min tremånaders rörliga som just tre månader utan lagt den på fem….det var vad de skyllde på iallfall nör jag uppmärksammade dem på räntefelet.

Räntan hade ju nämligen sjunkit 0,25 % under den senaste tremånaders perioden…..men inte på mitt bostadslån. Jag omförhandlade från två månader till tre månaders löptid i maj.

Så när räntan inte rörde sig åt samma håll som styrräntan vid den senaste förfallodagen så mailade jag banken.

Det åtgärdades snabbt och jag fick min sänkta ränta men hur många är det som får leva med likadana fel utan att märka det.

Gissar att banken gör stora vinster på detta sätt!

Min trogenhet till banken har då tydligt fått sig en törn i kanten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar